Wednesday 22 March 2017

Herbal Blend Membantu Demam Cacar / Campak (Chickenpox)


Image result for herbal blend cream

Assalamualaikum...


Mesti ibu-ibu pernah mengalami anak-anak yang mengalami demam campak atau cacar kan (chicken pox). Kasihan melihat anak-anak kalau kena demam cacar / campak ni kan.. kita yang dewasa ni pun kalau terkena cacar ni ada yang tak tahan, inikan pula anak-anak yang masih kecil..


Baru ni Aulia dan Aryan kena demam cacar. Cacar yang berair tu .. Kena sekali serentak pula tu.. Jadi mama kenalah jaga betul-betul Aulia dan Aryan ni ...


Pada mulanya timbul bintik-bintik merah  di permukaan kulit Aulia, saya ingat tak de apalah. Tapi lama kelamaan merah tu jadi lebih banyak. Memang saya dah agak dah... ni mesti cacar atau chicken pox. Lepastu Aryan pula kene timbul merah-merah dekat permukaan kulit... 



Baru naik bintik-bintik merah



bintik-bintik merah mula banyak


Saya beri Aulia dan Aryan minum air kelapa , supaya merah-merah tu semua keluar cepat.. lepastu lama kelamaan bintik merah tu timbul macam berair.. bila air tu pecah ... haa tu yang rasa gatal tu ... asyik nak menggaru je .... kasihan pula lihat mereka ... Saya pun sapukan Herbal Blend Shaklee pada cacar yang timbul tu ... sentiasa sapukan Herbal Blend Cream Shaklee..


Alhamdulillah ... Luka-luka cacar tu cepat je kering dan makin mengecut... dan tinggal kuping-kuping yang nak tertanggal je ... Bila dah kering pun saya masih lagi sapukan Herbal Blend ni ... bekas luka cacar tu pun makin lama makin menghilang ... Alahai , lupa nak snap gambar cacar yan dah kering ..





Salam Sayang,
Mommy Aulia
019-2574147






No comments:

Post a Comment