Thursday 20 October 2016

Survey Tadika Untuk Aulia | Nimblebee Islamic Entrepreneurial Montessori


Image result for nimblebee




Assalamualaikum ...



Tahun depan Aulia 5 tahun. Memang dari Aulia 4 tahun saya dah hantar Aulia ke sekolah (play  school). Bukan apa, saya rasa sesuai hantar masa umur 4 tahun sebab Aulia boleh biasakan diri belajar bergaul dengan rakan-rakan. Belajar skil komunikasi. Di sekolah juga banyak aktiviti yang boleh dilakukan berbanding di rumah ..
                                                                                                                       

Sebelum ni Aulia sekolah di IIUM educare (International Islamic University Malaysia). Melihat modul dan pengisian yang menarik saya dan suami mengambil keputusan menghantar Aulia ke sana. Lagi pun tempat tersebut berdekatan dengan tempat kerja suami. 



Image result for nimblebee

Memandangkan tadika Aulia jauh dari tempat kami tinggal, setiap hari perlu travel Kuala Lumpur - Klang, kasihan juga melihatnya, saya dan suami mengambil keputusan untuk survey tadika yang berhampiran rumah kami untuk tahun depan , 2017 . 


Ada beberapa tadika yang kami survey, namun tertarik dengan tadika Nimblebee Islamic Entrepreneurial Montessori ni ..


Lagi pun dekat dengan rumah. So tak perlulah Aulia tunggu di sekolah seharian. Mama balik sekolah tengahari boleh je terus ambil Aulia di sekolah. Saya dah buat lawatan sambil bertanya. Suka persekitaran dan modul yang diajar di sini.. yang menggunakan kaedah Islamic Montessori... dunniah dan dinniyah ada ..Apa yang paling saya suka ada mandarin class di sini... 



Image result for nimblebee


Tadika Islamic memang pilihan saya dan suami. Dari kecil ni lah nak terapkan dengan didikan agama, selain dari didikan agama di rumah. Harap-harap Aulia happylah dengan sekolah baru tahun depan ..



Salam sayang,
Mommy Aulia






No comments:

Post a Comment