Tuesday 18 October 2016

Diabetes Semasa Hamil?



Image result for diabetes semasa hamil
Bismillahirrahmanirrahim ..

Assalamualaikum ...

Walaupun dalam kesibukan tugas seharian, alhamdulillah masih lagi berkesempatan singgah di blog ini untuk sedikit perkongsian.


Moga Allah permudahkan urusan hari ini .. amiin..



Masih lagi teringat waktu hamil setelah menanti beberapa bulan selepas keguguran .. Rasa exited sangat ..... akhirnya Allah makbulkan doa saya untuk hamil lagi ....

Secara kebiasaannya ibu-ibu yang hamil akan menjalani ujian darah (MGTT). Seperti ibu hamil yang lain, saya juga menjalaninya. Pada waktu itu doktor dapati saya mempunyai Gestational Diabetes yang biasa dialami oleh ibu hamil.. Diabetes Semasa Hamil? Bermacam-macam difikiran saya waktu itu ..


Bermulalah penjagaan kehamilan yang ketat juga pada saya waktu itu. Saya terpaksa suntik insulin setiap kali ingin makan.. dan makan pada kadar yang sepatutnya dan makan mengikut jadual yang telah disediakan oleh pihak hospital, tidak minum minuman manis kecuali susu sahaja. Susu pun minum yang low fat milk sahaja mengikut saranan doktor. Malahan buah-buahan juga saya hanya ambil buah epal hijau dan buah jambu batu sebagai snek harian sekiranya terasa lapar ... 


Sehinggalah saya terbaca dalam satu blog berkenaan Suplemen Shaklee.. Saya tertarik dan terus menghubungi pengedar ... Alhamdulillah, sejak saya amalkan Shaklee pada waktu itu, bacaan glukos dalam darah sangat terkawal ... tiada lagi suntikan insulin apabila hendak makan.

Bersyukur sangat Allah lorongkan ke jalan ini.. bermulalah dari hari itu, sehinggalah sekarang saya masih setia dan suka berkongsi kebaikan suplemen Shaklee ini sehingga saya dah fall in love dengan Shaklee .. Bersyukur sangat ... 


Apa yang saya amalkan pada waktu itu adalah


ESP

ESP Shaklee membantu saya rasa kenyang yang lama, sekaligus mengawal selera makan yang berlebihan. ESP merupakan diet yang sihat dan sesuai untuk pesakit diabetes.


Image result for esp shaklee



OMEGA GUARD

Saya juga mengamalkan minyak ikan Omega Guard bagi mengawal berat badan saya. Ia mempunyai Omega 3. Omega 3 juga membantu meningkatkan metabolisme dan mengawal kolestrol.



Image result for OMEGA GUARD shaklee



Diabetes semasa hamil? Inshaallah dapat dibantu dengan mengamalkan ESP dan Omega Guard Shaklee ini... 




    Untuk mencuba produk ini sila hubungi saya :
      Call / Whatsapp : 0192574147
              
      Email : zatulshoppe@gmail.com 
              
        Add fb saya : Nazatul Rahman Biz untuk chatting secara langsung dengan saya. 

                                  Klik Like di FanPage saya : Mommy Aulia                   





         PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA           

COD AREA : MERU, KAPAR, BUKIT KAPAR, PUNCAK ALAM, PUNCAK PERDANA, KLANG SENTRAL, SETIA ALAM, SHAH ALAM, BUKIT RAJA KLANG. KL SENTRAL .

No comments:

Post a Comment