Tuesday 11 February 2014

Merawat Gout Dengan Vitamin Semulajadi

Gout adalah sejenis sakit sendi yang disebabkan oleh lebihan asid iaitu sistem perkumuhan sejenis protein dinamakan purin. Asid urik yang tidak berjaya disingkir keluar dari badan melalui air kencing akan berkumpul di dalam sendi mengakibatkan penyakit Gout.

Gout akan terjadi bila buah pinggang tidak dapat berfungsi dengan sempurna untuk menyingkir keluar bahan yang tidak diperlukan badan. Merawat gout lazimnya melibatkan pantang larang makanan seperti ikan masin, ikan bilis, tomato, kekacang, daging berlebihan, pisang, durian, ajinamoto dan banyak lagi.. Tapi paling utama dalam merawat gout, pesakit gout mesti amalkan diet rendah protein kerana boleh menyebabkan asid urik meningkat naik dan menyebabkan serangan gout.

Bagi merawat gout, pesakit akan disuruh mengawal diet harian yang boleh meningkatkan asid urik. Ubat yang lazim diberikan untuk merawat gout ialah allopurinol, tetapi sebaik sahaja pesakit mengambil allopurinol, ia mesti diteruskan tanpa henti. Dari segi alternative pula ada mengamalkan Joe-Pye Weed yang boleh menyingkirkan asid urik dengan pantas. Tetapi pengambilan berterusan boleh merosakkan hati dan buah pinggang dalam jangka masa panjang.



Jadi apa cara alternatif untuk merawat gout yang lebih selamat dan semulajadi?

  1. Omega Guard ~ Mengelakkan keradangan sendi dan penting bagi merawat gout yang agak kronik.
  2. Alfalfa ~ Detoks semulajadi untuk membuang toksin (asid urik) secara lembut bagi merawat gout.
  3. Performance Drink ~ Memelihara kandungan bendalir dalam badan dan mengelakkan dehidrasi kerana pesakit gout mesti mempunyai bekalan air yang cukup bagi penyingkiran asid urik.




 
 
 

Testimoni 1 : Merawat gout dengan Omega , Alfalfa dan PD
 
 
 
 
 
 
 



Penyakit gout memanglah bukan penyakit yang merbahaya tetapi bila terkena serangan gout  memang tak tertahan. Jadi apa kata selain bergantung semata-mata kepada ubatan, kita beralih kepada alternatif yang semulajadi. Malah setiap supplement yang dicadangkan mempunyai kelebihan tersendiri kan.

Berminat untuk mencuba atau hadiahkan kepada ahli keluarga yang memerlukan? Hubungi saya di :


Email : zatulshoppe@gmail.com

Call / whatsapp : 019-2574147

Add Fb saya : Nazatul Rahman Biz untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik Like di FanPage saya : Mommy Aulia



COD AREA : MERU, KAPAR, BUKIT KAPAR, PUNCAK ALAM, PUNCAK PERDANA, KLANG SENTRAL, SETIA ALAM, SHAH ALAM, BUKIT RAJA KLANG, BUKIT TINGGI KLANG



No comments:

Post a Comment