Sunday 2 February 2014

Perlukan Supplement Penyusuan Semasa Berpantang?

Alhamdulillah..... masih meneruskan perkongsian penyusuan untuk tatapan ibu di luar sana.... Kali ini saya nak bercerita tentang SET PENYUSUAN DALAM PANTANG. Perlukan ibu berpantang mengamalkan set penyusuan?


Perlu atau tidak, bergantung pada individu. Ada sesetengah ibu dianugerahkan dengan susu yang banyak, tak perlu bersusah payah, Alhamdulillah..... rezeki dari Allah.... Namun ada juga yang mengalami kesukaran, mungkin disebabkan kurangnya pengalaman, kurangnya ilmu dalam penyusuan yang menyebabkan ibu hilang percaturan.


Contoh kesilapan ibu muda yang sering dilakukan, memberi bayi baru lahir botol susu di awal kelahiran. Bayi akan mengalami keliru puting, seterusnya enggan menyusu terus pada payudara ibu. Kesannya?? Pengeluaran susu ibu akan terganggu dan ibu akan dapati susunya tidak banyak, berikutan tidak ada rangsangan dari bayi. Jika ibu tidak pandai mengawal keadaan, mengambil makanan penggalak susu seperti kurma, susu dan lain-lain, hamper pasti ibu akan berputus asa memberi susu ibu. Dalam situasi inilah supplement penyusuan amat diperlukan bagi membantu tubuh ibu menghasilkan susu dengan cepat, dengan syarat pam / direct feed baby 2-3 jam sekali untuk mendapatkan kesan yang maksimum.


Bagaimana pula ibu yang tiada masalah penyusuan, bolehkah ambil supplement? Jawapannya boleh, dan sangat dialu-alukan jika anda seorang ibu yang bekerja. Ini kerana supplement membantu membekalkan vitamin dan nutrisi penting kepada bayi melalui susu ibu. Kesannya? Bayi akan menjadi lebih sihat dan kuat dan jarang dijangkiti penyakit. Bagi ibu bekerja, semasa pantang inilah anda MESTI mengumpul stok yang secukupnya.


Kebanyakan ibu gemar bertangguh, lagi 2 minggu nak kerja baru nak mula pam. Bila susu sikit, mulalah panik dan tak senang duduk. Nasihat saya, mulalah mengumpul stok seawall dalam pantang lagi... Saya faham... anda letih... penat... dan luka pun belum sembuh kan... Tapi jika anda bertekad untuk menyusukan anak sepenuhnya, inilah caranya. Ambillah supplement supaya badan anda lebih bertenaga, tak letih dan turut membantu penyusuan juga.


Soalan lazim ibu : "Selamatkah supplement ini untuk saya yang dalam berpantang?Anak saya kena jaundis, bolehkah saya teruskan pengambilan supplement ini?Ada effect pada baby tak?"

Jawapan saya : "Nama pun supplement dalam pantang... mestilah kita akan pastikan selamat untuk ibu dan bayi... Boleh diteruskan walaupun bayi mengalami jaundis... Kesannya, ibu akan rasa lebih bertenaga, tak mudah letih dan jika diamalkan pam / susukan bayi 2-3 jam sekali anda akan dapati peningkatan dalam penghasilan susu anda juga..."


Ini Set Penyusuan yang sesuai dan selamat semasa berpantang





Jika anda bukan dalam pantang sekalipun, anda boleh mengambil set ini sebagai set penyusuan anda. Cuma untuk ibu berpantang, inilah set yang paling sesuai dan selamat untuk anda. Anda budget? PM saya , saya ada penyelesaian untuk anda ya...



Untuk mencuba produk ini, sila hubungi saya di :

Call/Whatsapp : 0192574147

Email : zatulshoppe@gmail.com

Add Fb saya : Nazatul Rahman Biz untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik Like di FanPage saya : Mommy Aulia


Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya...




COD AREA : MERU, KAPAR, BUKIT KAPAR, PUNCAK ALAM, PUNCAK PERDANA, KLANG SENTRAL, SETIA ALAM, SHAH ALAM, BUKIT RAJA KLANG, BUKIT TINGGI KLANG. 
 

No comments:

Post a Comment