Friday 13 June 2014

Tips Kesihatan Dan Kecantikan Untuk Wanita 30-an

 

1. Kawal Pemakanan - Proses penuaan dapat dilambatkan jika kita mengamalkan pemakanan yang seimbang. Banyakkan makanan berserat tinggi, sayur dan buah-buahan.Kurangkan makanan berlemak, minuman yang mengandungi banak kafein, minuman ringan dan makanan ringan.
 
 
2. Guna Pelembap yang sesuai - Apabila umur kita menjangkau 30-an, keanjalan dan kelembapan kulit semakin kurang. Oleh itu penggunaan krimpelembap sangat diperlukan. Carilah pelembap yang sesuai dengan kulit muka masing-masing. Haruslah diingatkan krim muka berjenama mahal dan popular tidak semestinya sesuai engan jenis kulit kita.
 
 
3. Cuba elakkan dari pancaran cahaya matahari - Jangan biarkan muka anda banyak terdedah kepada cahaya matahari dalam jangkamasa yang panjang. Pendedahan yang lama bukan sahaja dapat menggelapkan kulit, ianya juga dapat mengurangkan kelembapan kulit yang membawa kepada kekeringan.
 
 
4. Sentiasa bersenam - Bersenam mampu meningkatkan keupayaan dan kesihatan. Pastikan kita melakukan senaman ringan setiap hari selepas bangun dari tidur. Dan kalau ada masa, lakukan senaman sekurang-kurangnya 3 kai seminggu.
 
 
5. Minum banyak air - Kekeringan dan gejala penuaan dapat diperlambatkan dengan banyak minum air. Ini kerana air adalah aset penting untuk kesihatan tubuh badan terutamanya kulit muka. Kekurangan jumlah air dalam badan boleh menyebabkan kita mudah diserang pelbagai penyakit. Selain itu, air penting untuk proses penghadaman dan penyingkiran toksin dalam tubuh badan.
 
 
6. Elakkan bermekap tebal - Wanita 30-an seelok-eloknya menggunakan mekap yang nipis dan sederhana. Cuba elakkan dari menggunakan foundation yang tebal serta lipstick yang merah menyala. Ianya akan membuat wanita ini Nampak lebih tua dan garang.
 
 
7. Positif, ceria dan selalu bersama yang tersayang - Wanita 30-an mestilah mengamalkan sikap positif, sentiasa ceria dan selalu bersama yang tersayang. Kehadiran orang-orang tersayang di sekeliling dapat membantu wanita membina keyakinan diri dan menghilangkan stress.
 
 
8. Makanan tambahan - Pengambilan vitamin adalah amat digalakkan oleh wanita 30-an. Kesibukan dengan tugasan di pejabat dan di rumah menyebabkan wanita jarang mengamalkan pemakanan seimbang. Jadi, pengambilan vitamin dapat membantunya...
 
 
Bagi wanita yang belum mencuba apa-apa produk dan masih tercari-cari untuk mencuba supplemen, adalah disarankan untuk mendapatkan Set Kesihatan Wanita Shaklee ini. Dan kepada suami yang kasihkan isteri, sayangkan isteri, boleh dapatkan set ni untuk kesihatan berpanjangan isteri anda.
 
Shaklee menawarkan produk yang hebat untuk memenuhi keperluan wanita pada semua peringkat kehidupannya. Set kesihatan wanita ini mengandungi 3 produk iaitu GLA Complex, Ostematrix dan Omegaguard.
 
 
 

 
 

Kebaikan dan manfaat gabungan ketiga-tiga produk ini ialah :
  • membantu melegakan symptom senggugut dan monoupos
  • menggalakkan kulit yang sihat dan cantik
  • menggalakkan tulang yang kuat
  • mengurangkan risiko penyakit jantung
  • melegakan sakit-sakit sendi
  • membantu membakar lemak & memperolehi berat badan yang ideal
  • membantu bertenaga , menghilangkan rasa letih dan lesu
 
Percayai SHAKLEE ..... Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan & Sentiasa Mesra Alam.
 


 
Berminat untuk mencuba produk ni... sila hubungi saya


Call / Whatsapp : 019-2574147

Email : zatulshoppe@gmail.com

Add Fb saya : Nazatul Rahman Biz untuk chatting secara langsung dengan saya.

Klik Like di FanPage saya : Mommy Aulia
 

Konsultasi percuma untuk customer saya sahaja.....
 
 


 
COD AREA : MERU, KAPAR, BUKIT KAPAR, PUNCAK ALAM, PUNCAK PERDANA, KLANG SENTRAL, SETIA ALAM, SHAH ALAM, BUKIT RAJA KLANG, BUKIT TINGGI KLANG.  

No comments:

Post a Comment